متاسفانه امروزه به دلیل افزایش شدید در قیمت برخی از کالاها، بسیاری از مردم به استفاده از وسایل دسته دوم یا بازسازی و تعمیر وسایل قدیمی روی آورده‌اند. ظروف تفلون یا ظروف نچسب مانند سرویس قابلمه تفلون یا سرویس ماهی تابه تفلون هم از این قاعده مستثنی نیستند. در چند سال اخیر از بازسازی ظروف تفلون زیاد شنیده می‌شود و بسیاری از افراد و خانواده‌ها برای کاهش هزینه‌ها از این روش استفاده می‌کنند اما یک سوال اساسی و مهم وجود دارد؛ آیا بازسازی ظروف تفلون از نظر ایمنی و بهداشتی درست است؟ تیم تحقیقاتی ظروف نچسب کویر یزد این موضوع را در این مقاله بررسی می‌کند.

برای پاسخ به این سوال و ابهامات در مورد این موضوع در ادامه همراه ما باشید. اگر قصد بازسازی ظروف تفلون خود را دارید، قبل از هر اقدامی چند دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

قابلمه تفلون و ماهی تابه تفلون:

ظروف تفلون به دلیل جذابیت، سهولت استفاده و شستشوی راحت در بین خانم‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است و در همه‌ی آشپزخانه‌ها ظروف تفلون به خصوص قابلمه تفلون و ماهی تابه تفلون وجود دارد، اغلب این ظروف در آشپزخانه بسیار پرکاربرد هستند. به طور قطع بعد از سال‌ها استفاده، این ظروف دچار آسیب می‌شوند یا امکان دارد، شما در حین استفاده به دلیل رعایت نکردن نکاتی ساده به این ظروف صدمه بزنید، در این صورت غذا به ظروف می‌چسبد و ظروف تفلون دیگر از کیفیت اولیه برخوردار نیستند، در نتیجه شما به فکر تعمیر و بازسازی ظروف تفلون خواهید افتاد.

اما این کار توسط متخصصین بهداشت توصیه نمی‌شود.

به چه دلایلی بازسازی ظروف تفلون توصیه نمی‌شود.

برای جلوگیری از چسبدین مواد غذایی به ظروف، سطح آن‌ها با پوشش تفلون پوشیده می‌شود. این پوشش در برابر خراش بسیار حساس است.

تفلون چیست:
تفلون از ماده‌ای به نام پُلی(تترافلوئورو اتیلن) ساخته شده است که در بین مواد حداقل ضریب اصطکاک را دارد، به همین دلیل این ماده برای ساخت ظروف نچسب به کار گرفته می‌شود. این ماده تغییری بی‌نظیر در صنعت آشپزخانه و ساخت ظروف آشپزخانه ایجاد کرد.

بازسازی ظروف تفلون:

برای بازسازی ظروف تفلون باید در ابتدا تمام پوشش داخلی به طور کامل حذف شود تا بتوان لایه‌ی جدید را روی آن پوشش دهی کرد. اما متاسفانه نمی‌توان به صورت دقیق متوجه شد که از چه موادی در این پوشش استفاده می‌شود. آیا این مواد از کیفیت خوبی برخوردار است؟ مواد تشکیل دهنده ظروف تفلون را باید در شرایط استاندارد و ویژه نگه‌داری کرد، چگونه از صحت شرایط نگه‌داری مواد اولیه اطمینان حاصل کنید.

برای تولید پوشش‌های تفلون درجه حرارتی به میزان بالاتر از  400 درجه سلسیوس نیاز است که این فرایند پخت باید به صورت تدریجی انجام گیرد، به‌طوری‌که ظرف پوشش داده شده، با شرایط کنترل شده‌ای به درجه حرارت پخت اصلی( بالاتر از 400 درجه) برسد که در بازسازی این مورد رعایت نمی‌گردد.

 

سوال مهم این است که آیا هنگام بازسازی ظروف تفلون تمام این پروسه انجام می‌شود؟ آیا می‌توان حرارت بالاتر از  400 درجه سلسیوس را برای ظروف بازسازی شده تولید کرد؟ آیا شرایط پخت هنگام فرایند تعمیر و بازسازی ظروف تفلون رعایت می‌شود؟

 

سخن آخر:

در مجموع توصیه متخصصان بهداشتی این است که بازسازی ظروف تفلون صحیح نیست و بهتر است مردم از این کار اجتناب کنند. بهترین راه برای افزایش طول عمر ظروف تفلون مانند سرویس قابلمه تفلون یا ماهی تابه تفلون استفاده صحیح و اصولی از این ظروف است.

شما می‌توانید با خرید از کارخانجات معتبر فعال در زمینه ساخت ظروف تفلون از شرایط گارانتی و ضمانت ظروف استفاده کنید.

خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی ظروف نچسب کویر

محصولات تولید شده توسط شرکت ظروف نچسب کویر یزد 18 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش دارد و شما می‌توانید با اطمینان خرید خود را انجام دهید. برای خرید اینترنتی محصولات تفلون کویر همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟ با توجه به مطالب بالا آیا باز هم دوست دارید تا ظروف تفلون خود را بازسازی کنید.

 

 

 

 

 

4 دیدگاه برای “بازسازی ظروف تفلون؛ درست یا غلط؟”

  1. شهریار زندیان

    سلام
    آیا خود کارخانه عملیات بازسازی ظروف را انجام نمی دهد .؟
    تشکر

    1. پشتیبانی سایت

      سلام دوست عزیز
      خیر، متخصصین ما بازسازی ظروف را توصیه نمی‌کنند

  2. کاربر بی‌نام

    سلام
    چرا خود کارخانه ظروفی که آسیب دیده اند
    ظروفی که بدنه ی بسیار با کیفیتی دارند
    بازسازی یا تعویض نمی کنند ؟

    1. پشتیبانی سایت

      سلام دوست عزیز
      قبلا کارخانه طرحی با نام طرح تعویض اجرا می‌کرد

ارسال یک دیدگاه

سبد خرید